انتشارات قانون یار

انتشارات قانون یار

شماره پروانه نشر 12161
انتشارات قانون یار

انتشارات قانون یار

شماره پروانه نشر 12161

کتاب اهمیت سواد رسانه ای در نظام آموزشی نوین، تالیف: مولف دکتر محمد مردانی منتشر شد! (دریافت نسخه الکترونیکی کتاب)


کتاب کتاب اهمیت سواد رسانه ای در نظام آموزشی نوین منتشر شد!

رزومه علمی مولف: جهت ارسال رزومه علمی و درج در این صفحه با ارسال فایل رزومه، عکس و فایل های خود، با اکانت ایتا یا واتس آپ 09100636002 پیام دهید. جهت دریافت کارت شناسایی نویسندگی (مخصوص مولفان قانون یار) با دفتر مرکزی بنیاد علمی قانون یار تماس بگیرید. 

((نمونه کارت صادره نویسندگان فرهیخته بنیاد علمی قانون یار))

لازم به ذکر است کارت شناسایی به صورت فارسی و انگلیسی (با بهترین کیفیت) صادر می گردد...

جهت کسب اطلاعات بیشتر درخصوص کارت نویسندگان و مولفان نخبه کلیک کنید http://www.ostadjavan.ir/1404/06/10/post-84/

این کتاب در  انتشارات قانون یار به چاپ رسیده است

جهت دریافت و مطالعه نسخه الکترونیکی این کتاب روی جلد کتاب کلیک کنید تا به سایت کتابخوان الکترونیکی قانون یار هدایت شده و بتوانید این کتاب را دریافت کنید

درباره این کتاب:

کتاب حاضر از جمله کتب پژوهشی موسسه و انتشارات فرزانگان دانشگاه می باشد که وابسته به موسسه قانون یار می باشد. از تمامی پژوهشگران و مولفین خواهشمند است در فراخوان چاپ آثار علمی که از موسسه قانون یار اعلام شده شرکت نمایید و به خانواده بزرگ قانون یار بپیوندید.
در این کتاب به مباحث زیر پرداخته شده است:
پیشگفتار
با ورود به قرن بیست و یکم و ظهور جامعه دانایی محور، مفهوم سواد تغییر پیدا کرده است. سواد دیگر‌‌‌ همان معنی سنتی توانایی خواندن و نوشتن را ندارد، بلکه مفهوم سواد در معنای جدید خود شامل سواد دیجیتالی، سواد اطلاعاتی و سواد رسانه‌ای است.با توجه به اینکه در عصر حاضر، شکل و سطح سواد تغییر کرده است؛ همه افراد جامعه نیاز به سوادآموزی در معنای جدید آن دارند.در عصر کنونی کسی که خواندن و نوشتن می‌‏داند و حتی تحصیلات دانشگاهی دارد، ولی به عنوان مثال نحوه استفاده از اینترنت و جستجو در آن را نمی‌داند، یا توان درک پیام‌های رسانه‌ای را ندارد، باسواد تلقی نمی‌شود.آموزشی که از سوی رسانه ها عرضه می شود، غیر تجریدی و چند بعدی است.مطالعات اثبات کرده است که استفاده فعال از حواس پنجگانه در آموزش های رسانه ای، یادگیری را آسان و جذابیت آموزش را دو چندان می کند.سواد رسانه ای نیز مقوله ای است که می توان به طور موثر از طریق رادیو و تلویزیون به مخاطبان آموزش داد.نقش معلمان در این عرصه شاید این است که تلاش کند راهی را بیابد تا دریابد چگونه می توان دانش اموزان را در درک نقش های چندگانه فرهنگی و اجتماعی رسانه های جمعی در جامعه و میزان تأثیرگذاری رسانه ها یاری رساند، بدون آن که مستقیماً آنان را در مسیری مشخص انداخت.یادگیری سواد رسانه ای، مستلزم درگیری فعالانه دانش آموزان درجریان این نوع آموزش است و حضور و فعالیت دبیران با میزان سواد رسانه ای بالاتر در این فرآیند نقش به سزایی دارد.بدین ترتیب تقویت تفکر و پرورش اندیشه های دانش آموزان به شیوه تفکر انعکاسی از جمله سازه هایی است که به تعمق و ژرف اندیشی یادگیرندگان دانش آموز در خصوص رسانه ها می انجامد.در تعلیم و تربیت نوین، یادگیری به معنی جمع آوری اطلاعات نیست بلکه منظور از آن، شرکت فعالانه یا دگیرنده در کسب تجارب و معنابخشی به آن تجارب است. پس باید تا حدودی مشخص شده باشد که چرا به سواد رسانه‌ای نیاز داریم. امروز در دنیایی زندگی می‌کنیم که خواه ناخواه در شرایط اشباع رسانه‌ای قرار دارد.

فهرست مطالب
پیشگفتار 11
مقدمه 13
بخش اول: بررسی مقوله سواد و یادگیری و اقسام آن 15
بخش دوم: تعریف اندیشمندان کشور کانادا از مقوله سواد رسانه‌ای 25
بخش سوم: نگاهی اجمالی به تاریخچه سواد رسانه ای در جهان 28
بخش چهارم: تاریخچه سواد رسانه ای در ایران 33
بخش پنجم: اهمیت و ضرورت یادگیری سواد رسانه ای 35
بخش ششم: بررسی مبانی و اصول کلی سواد رسانه ای 41
بخش هفتم: سطوح سواد رسانه ای 43
بخش هشتم: نگاهی به اهداف سواد رسانه ای 45
بخش نهم: مراحل کسب سواد رسانه ای 50
بخش دهم: سواد رسانه ای؛ تفکر انتقادی 51
بخش یازدهم: ویژگی های پروژه های سواد رسانه ای 53
بخش دوازدهم: دلایل فراگیری سواد رسانه ای 62
بخش سیزدهم: ارتباطات اجتماعی سالم به وسیله اطلاعات و دانش 68
بخش چهاردهم: آموزش رسانه چیست؟ 70
بخش پانزدهم: برنامه های جامع سوادرسانه ای چگونه اند؟ 78
بخش شانزدهم: الگوهای موضوعی در آموزش رسانه ای 80
بخش هفدهم: چرایی یادگیری و تسلط بر سواد رسانه‌ای برای تمام افراد 81
بخش هجدهم: مزایای آموزش سواد رسانه ای برای مخاطبان 83
بخش نوزدهم: دلایل آموزش سواد رسانه ای از نگاه باری دونکان 84
بخش بیستم: اصل حاکم بر آموزش رسانه‌ای (سواد رسانه‌ای) 86
بخش بیست و یکم: الگوی پنج سطحی سواد رسانه‌ای انتقادی 88
بخش بیست و دوم: کشورهای پیشرو در آموزش سواد رسانه ای 94
بخش بیست و سوم: فرایندهای شناختی آموزش سواد رسانه‌ای 107
بخش بیست و چهارم: بررسی و شناخت تفکر انتقادی با مداقه در تاریخچه‌ تفکر انتقادی‌ و تفکر خلاق 108
بخش بیست و پنجم: استنباط، شناسایی مفروضات، استنتـاج، تعبیـر و تفسیـر، ارزشیابی استدلال های منطقی 113
بخش بیست و ششم: نظریه‌ "رابرت کارپلوس" و آموزش تفکر انتقادی 114
بخش بیست و هفتم: نگاهی به نظریه«رابرت استرانبرگ » و آموزش تفکر خلاق 118
بخش بیست و هشتم: اصول پنجگانة تفکرانتقادی براساس آرای واتسون– گلیزر 123
بخش بیست و نهم: چند راهکار علمی آموزش خلاقیت 126
بخش سیام: آموزش تفکر خلاق به‌وسیله شیوه‌ تفکر افقی 128
بخش سی و یکم: روش ذهن‌انگیزی؛شیوه‌ای خلاق برای آموزش تفکر انتقادی 129
بخش سی و دوم: تأثیر اندیشه ‌بزرگان و متفکران در ترویج تفکر انتقادی و خلاق 130
بخش سی و سوم: مراحل پیشرفت تفکر انتقادی 133
بخش سی و چهارم: تفکر انتقادی، در برابر روش سنتی آموزش 139
بخش سی و پنجم: ضرورت ها و اصول تعلیم و تربیت 143
بخش سی و ششم: اهمیت آموزش رسانه ای به کودکان و نوجوانان 144
بخش سی و هفتم: حضور رسانه ها در زندگی کودکان و نوجوانان 145
بخش سی و هشتم: تاثیرات رسانه ها، به ویژه تلویزیون بر کودکان و نوجوانان 146
بخش سی و نهم: پردازش اطلاعات رسانه ای نزد کودکان و نوجوانان 147
بخش چهلم: سنجش برنامه ها و محتوای رسانه ای نزد کودکان و نوجوانان 152
بخش چهل و یکم: کارکردها و نقش های مختلف رسانه ها در مورد کودکان و نوجوانان 154
بخش چهل و دوم: ده اصل و چند روش مؤثر در کاهش تاثیرات مخرب رسانه‌ها 157
بخش چهل و سوم: مدرسه هوشمند مهمترین دغدغه نظام آموزشی کنونی 167
بخش چهل و چهارم: پیشینه هوشمند‌سازی مدارس 172
بخش چهل و پنجم: مهمترین اهداف مدارس هوشمند و مهمترین دلایل تاسیس این مدارس 175
بخش چهل و ششم: اصول یادگیری در مدارس هوشمند 181
بخش چهل و هفتم: تدوین راهبردهای توسعه مدارس هوشمند و موانع موجود در راه به کارگیری موثر تکنولوژی در نظام های آموزشی مدارس هوشمند 183
منابع و ماخذ 187


((جهت تهیه نسخه چاپی کتاب با دفتر مرکزی انتشارات قانون یار تماس بگیرید و سفارش خود را ثبت نمایید. ارسال به سراسر کشور با پست پیشتاز))

02166979519------02166979526-----02144441784-----02144441764

خارج از اوقات اداری و روزهای تعطیل 09196748625

-----------------------------------------------------------------

تمامی حقوق مادی و معنوی نام قانون یار برای موسسه و انتشارات قانون یار محفوظ است

در این راستا به اشتباه و به واسطه تشابه نام قانون یار کتب دیگری را خرید ننمایید

موسسه، انتشارات، نشریه و چاپخانه قانون یار ((مدیرعامل و صاحب امتیاز: دکتر بهنام اسدی))

کتاب قانون یار

موسسه و انتشارات قانون یار

کتب الکترونیکی حقوقی قانون یار

قانون یار دکتر بهنام اسدی

مجموعه کتب قانون یار

کتاب های قانون یار

بهترین و جامع ترین کتب رشته حقوق

کتب حقوقی قانون یار

سایت قانون یار دکتر بهنام اسدی

کتب حقوقی انتشارات قانون یار

دانلود کتاب قانون یار
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.