انتشارات قانون یار

انتشارات قانون یار

شماره پروانه نشر 12161
انتشارات قانون یار

انتشارات قانون یار

شماره پروانه نشر 12161

مبانی فلسفی سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش، تالیف: سحر پرنیان- محمدباقر خسروی- دکتر شهلا رضایی منتشر شد!



کتاب مبانی فلسفی سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش منتشر شد!

((توجه: این کتاب در انتشارات فرهیختگان اهل قلم چاپ و منتشر شده است. انتشارات فرهیختگان اهل قلم وابسته به بنیاد علمی قانون یار می باشد.))

رزومه علمی مولف: جهت ارسال رزومه علمی و درج در این صفحه با ارسال فایل رزومه، عکس و فایل های خود، با اکانت ایتا یا واتس آپ 09100636002 پیام دهید. جهت دریافت کارت شناسایی نویسندگی (مخصوص مولفان قانون یار) با دفتر مرکزی بنیاد علمی قانون یار تماس بگیرید. 

((نمونه کارت صادره نویسندگان فرهیخته بنیاد علمی قانون یار))

لازم به ذکر است کارت شناسایی به صورت فارسی و انگلیسی (با بهترین کیفیت) صادر می گردد...

جهت کسب اطلاعات بیشتر درخصوص کارت نویسندگان و مولفان نخبه کلیک کنید http://www.ostadjavan.ir/1404/06/10/post-84/

این کتاب در  انتشارات قانون یار به چاپ رسیده است

جهت دریافت و مطالعه نسخه الکترونیکی این کتاب روی جلد کتاب کلیک کنید تا به سایت کتابخوان الکترونیکی قانون یار هدایت شده و بتوانید این کتاب را دریافت کنید

درباره این کتاب:

کتاب حاضر از جمله کتب پژوهشی موسسه و انتشارات فرهیختگان اهل قلم می باشد که وابسته به موسسه قانون یار می باشد. از تمامی پژوهشگران و مولفین خواهشمند است در فراخوان چاپ آثار علمی که از موسسه قانون یار اعلام شده شرکت نمایید و به خانواده بزرگ قانون یار بپیوندید.
در این کتاب به مباحث زیر پرداخته شده است:
امروزه آموزش و پرورش به عنوان یکی از مهم‌ترین نهادهای اجتماعی است. نظام آموزش و پرورش ایران که بخش عمده‌‌ای از آن تقلیدی و وارداتی تلقی می‌شد، نیازمند تحول اساسی بود. در این راستا «سند ملی آموزش و پرورش» در سال 1390 برای دستیابی به تحول بنیادین در آموزش و پرورش به تصویب رسید و در معرض انتقاد جامعه علمی قرار گرفت.
مبانی نظری تحول بنیادین در نظام آموزش و پرورش یا به عبارتی اسناد ملی آموزش و پرورش شامل فلسفه تربیت در جمهوری اسلامی ایران، فلسفه تربیت رسمی و عمومی در جمهوری اسلامی ایران و رهنامه نظام تربیت رسمی و عمومی در جمهوری اسلامی ایران است که در طی 5 سال و با انجام هشتاد پژوهش، ترجمه اسناد و جمع آوری پژوهش‌های مختلف و مرتبط انجام شده است (نفیسی،1390).
فلسفه تربیت،رشته ای علمی در حوزه علوم تربیتی است که با عرضه مباحث تخصصی گسترده (براساس مبانی نظری مکاتب ودیدگاه‌های فلسفی متنوع )برای تبیین وضع مطلوب ونقد وضعیت موجود فرایند تربیت بر تحولات تربیتی جوامع گوناگون و کیفیت نظام‌های تربیتی بسیاری از کشورهای جهان،تاثیر قابل توجهی گذاشته است. (سند مبانی نظری،38).
سند تحول بنیادین در نگاه اول، انبوهی ازمفاهیم ارزشی است، و بدلیل داشتن مستندات نظری قابل اتکا، نمی‌تواند به لحاظ محتوایی دارای اشکالات زیادی باشد. اصولا مفاهیم انتزاعی، ماهیت فرازمانی وفرامکانی دارند. درتعلیم وتربیت نیزمفاهیم انتزاعی، قابلیت تعبیروتفسیرهای متفاوت را خواهند داشت. مهم آن است که این تعبیرات، پاسخی مناسب به اهداف کانونی تعلیم و تربیت اسلامی، واهداف کلان سند بدهد، و درراستای چشم انداز نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی در افق 1404 باشد(سجادیه، 1390).
بدیهی است با گسترش علوم، علم فلسفه نیز گسترش یافته است. انواع مختلفی از فلسفه، از جمله فلسفۀ دین، فلسفۀ هنر، فلسفه علم و فلسفه تربیت از زیر شاخه‌های علوم فلسفه قرار گرفته است. فلسفه، روش درست اندیشیدن، راه خردمندانه زیستن و کوشش برای شناخت هستی، انسان، و ارزش ها را مشخص می‌کند، به کمک فلسفه است که انسان به دانش و معرفت دست می‌یابد و مسیر اندیشه، تفکر و زندگی خود را انتخاب می‌کند، در طی سالیان متمادی فلسفه با نگاه و روش سنتی راه خود را در جامعه اسلامی پیموده است و امروزه اندیشمندان با گسترش مطالعات روانشناسی پی برده اند که تعلیم و تربیت و فلسفه بی نیاز از یکدیگر نیستند، از سوی دیگر، اسلامی سازی نظام تعلیم و تربیت در کشور مستلزم اسلامی کردن علومی است که در ساخت، پرداخت، تهذیب و تکمیل شخصیت، اندیشه و اخلاق متربیان، دارای نقش و جایگاه خاصی است. «فلسفه تعلیم و تربیت» از مهم ترین و اساسی ترین علومی است که زیر ساخت و مبنای فلسفی و نظری تعلیم و تربیت را تشکیل می‌دهد، فلسفه تربیتی هر جامعه متناسب با نگرش آن جامعه به جهان و انسان است که دارای رنگ و بوی فلسفی است، در دیدگاه ماده گرایانه به جهان و انسان، هدف ها، برنامه ها، اصول، روش‌های تربیتی و به طور کلی، نظام تعلیم و تربیت را به سوی ماده انگاری و ماده محوری سوق می‌دهد و در دیدگاه معناگرایانه به این دو مقوله، با ایجاد سمت و سویی فرامادی در مجموع دستگاه آموزش و پرورش، آن را در مسیر تعالی و تکامل معنوی هدایت می‌کند. دو دانش فلسفی و مهم «جهان شناسی» و «انسان شناسی» حاصل شناخت جهان و انسان با رویکرد و روش فلسفی است. هنگامی که این دو دانش در یک مسیر قرار گیرد، کل پهنه هستی را زیر پوشش و بینش مطالعاتی خود قرار می‌دهند. دانش عام، کلی و گسترده «وجود شناسی» پدید می‌آید. اما سخن در این جاست که شناخت محور اصلی جهان شناسی و انسان شناسی فلسفی، یا در نگاهی وسیع تر و فراگیرتر، وجود شناسی است که خود، مقوله و موضوع مهمی است که می‌توان با روش فلسفی و عقلانی به بحث درباره ابعاد و زوایای گوناگون آن پرداخت و نسبت به آن آگاهی و شناخت حاصل نمود مطالعه و تحقیق درباره شناخت یا معرفت با شیوه و عیار عقل، پدیدآورنده یکی از علوم فلسفی نسبتاً جدیدی است که اصطلاحاً «معرفت شناسی» یا «شناخت شناسی» خوانده می‌شود. در این علم یک رشته پرسش‌های فلسفی درباره شناخت مطرح و پاسخ داده می‌شود، پرسش درباره ماهیت شناخت، امکان شناخت، رابطه شناخت و شناسایی، رابطه شناخت و شناختن، راه شناخت، حدود شناخت، و ملاک‌های صدق و کذب شناخت از جمله مهمترین ها است، به این ترتیب در تحلیل و واکاوی عقلی و منطقی، چیستی، چرایی و چگونگی تربیت در هر جامعه که عناصر و مؤلفه‌های اساسی یک فلسفه تربیتی را پدید می‌آورند، در نوع نگاه و زاویه دید آن فلسفه تربیتی به جهان و انسان ریشه دارد که چیزی جز نوع شناخت آن فلسفه تربیتی حاکم و غالب نیست، از این رو از ابتدای پیدایش فلسفه تعلیم و تربیت، به منزله دانشی نوین در علوم تربیتی، «معرفت شناسی» یکی از بنیان‌های سه گانه آن را تشکیل داد و در کنار «وجود شناسی» و «ارزش شناسی» مطرح شد هر چند مهمترین پرسش‌های معرفت شناختی، به ویژه پرسش از «ارزش معرفت» همواره از دوره‌های باستان برای فلاسفه مطرح بود، شکل گری معرفت شناسی به منزلۀ یکی از علوم فلسفی جدید و مستقل به قرن هفدهم میلادی؛ یعنی زمانی که رنه دکارت (1596-1650) با روش شکاکانه اش تلاش کرد به شالوده ای یقینی و تردید ناپذیر در علوم و معارف دست یابد، باز می‌گردد. (پاپکین و استرول ، 1389)


((جهت تهیه نسخه چاپی کتاب با دفتر مرکزی انتشارات قانون یار تماس بگیرید و سفارش خود را ثبت نمایید. ارسال به سراسر کشور با پست پیشتاز))

02166979519------02166979526-----02144441784-----02144441764

خارج از اوقات اداری و روزهای تعطیل 09196748625

-----------------------------------------------------------------

تمامی حقوق مادی و معنوی نام قانون یار برای موسسه و انتشارات قانون یار محفوظ است

در این راستا به اشتباه و به واسطه تشابه نام قانون یار کتب دیگری را خرید ننمایید

موسسه، انتشارات، نشریه و چاپخانه قانون یار ((مدیرعامل و صاحب امتیاز: دکتر بهنام اسدی))

کتاب قانون یار

موسسه و انتشارات قانون یار

کتب الکترونیکی حقوقی قانون یار

قانون یار دکتر بهنام اسدی

مجموعه کتب قانون یار

کتاب های قانون یار

بهترین و جامع ترین کتب رشته حقوق

کتب حقوقی قانون یار

سایت قانون یار دکتر بهنام اسدی

کتب حقوقی انتشارات قانون یار

دانلود کتاب قانون یار
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.