انتشارات قانون یار

انتشارات قانون یار

شماره پروانه نشر 12161
انتشارات قانون یار

انتشارات قانون یار

شماره پروانه نشر 12161

کتاب مبانی آموزش هنر، تالیف: تالیف سارا عظیمی مدرس دانشگاه فرهنگیان منتشر شد! (دریافت نسخه الکترونیکی کتاب)


کتاب کتاب مبانی آموزش هنر منتشر شد!

رزومه علمی مولف: جهت ارسال رزومه علمی و درج در این صفحه با ارسال فایل رزومه، عکس و فایل های خود، با اکانت ایتا یا واتس آپ 09100636002 پیام دهید. جهت دریافت کارت شناسایی نویسندگی (مخصوص مولفان قانون یار) با دفتر مرکزی بنیاد علمی قانون یار تماس بگیرید. 

((نمونه کارت صادره نویسندگان فرهیخته بنیاد علمی قانون یار))

لازم به ذکر است کارت شناسایی به صورت فارسی و انگلیسی (با بهترین کیفیت) صادر می گردد...

جهت کسب اطلاعات بیشتر درخصوص کارت نویسندگان و مولفان نخبه کلیک کنید http://www.ostadjavan.ir/1404/06/10/post-84/

این کتاب در  انتشارات قانون یار به چاپ رسیده است

جهت دریافت و مطالعه نسخه الکترونیکی این کتاب روی جلد کتاب کلیک کنید تا به سایت کتابخوان الکترونیکی قانون یار هدایت شده و بتوانید این کتاب را دریافت کنید

درباره این کتاب:

کتاب حاضر از جمله کتب پژوهشی موسسه و انتشارات فرزانگان دانشگاه می باشد که وابسته به موسسه قانون یار می باشد. از تمامی پژوهشگران و مولفین خواهشمند است در فراخوان چاپ آثار علمی که از موسسه قانون یار اعلام شده شرکت نمایید و به خانواده بزرگ قانون یار بپیوندید.
در این کتاب به مباحث زیر پرداخته شده است:

پیشگفتار
هنــر از الفاظی است که در طول زمـان با معانی گوناگون همــراه بوده اســـت. در لغت نامه دهخدا به معنای علم ، معرفت ، دانش ، فضل و فضیلت، فرزانگی ، کمال کیاست و بالاخره به معنای فراست و زیرکی نیز آمده است. هنر، در اندیشه ی دینی ، درک یک حقیقت آرمانی است که در هنرمند ، دغدغه ی شدن را ایجاد می کند. هنرمند فاصله بین بودن و را درک می کند و برای طی این فاصله به تلاشی عمیق می پردازد، تا چگونه شدن را متجلی سازد. درس هنر دوره ی ابتدایی با «ارتباط با طبیعت » شروع می شود و سپس به رشته های نقاشی ، کاردستی ، تربیت شنوایی ، قصه و نماش می پردازد. دانش آموزان در کنار این رشته ها با میراث فرهنگی نیز آشنا می شوند. مطالعات مختلف نشان می دهد که فعالیت های هنری ، مهارت کلامی کودکان را وسعت می بخشند، قدرت بیان غیر کلامی آن ها را پرورش می دهند، بر صبر و تحمل و سعه ی صدر آن ها می افزایند و آنان را به نظم و انضباط و تمیزی پای بند می کنند. فعالیت های هنری ، قلب و ذهن را پرورش می دهند ، قدرت یادگیری ، شناخت و تجارب مفید خود را در کنار هم قرار دهند، سازمان دهی کنند و به فهم و درک کامل تری نائل آیند. فعالیت های هنری زمینه ی مناسبی برای تجربه ی موفق در فرایند کار هستند. از این رو ، فرد با آگاهی از توانایی های خود ، به اعتماد به نفس بیشتری دست می یابد و این نیز می تواند زمینه ی تلاش بیشتر و موفقیت در امور دیگر را فراهم آورد. این ها کارکردها و نقش های اولیه ی فعالیت های هنری هستند که در صورت بها دادن به درس هنر و اجرای برنامه در ساعت مختص به آن اتفاق می افتند. بنابراین ، می توان گفت که هنر ظرفیت های فراوانی را برای رشد مهارت های فرایندی دانش آموزان در اختیار معلم قرار می دهد. معلم با طراحی آموزشی مناسب برای ساعت درس هنر ، می تواند از قابلیت های مختلف این درس بهره گیرد.


فهرست مطالب
پیشگفتار 11
فصل اول
کلیات 13
بخش اول: تعاریف هنر و انواع آن 13
بند اول: هنرهای سنتی 15
بند دوم: هنرهای صناعی 15
بند سوم: تقسیم بندی هنرهای صناعی 17
بخش دوم:کارکرد و نقش هنر در تربیت و یادگیری کودکان و نوجوانان 21
بند اول: اهمیت توجه به آموزش هنر 21
بند دوم: کارکردهای هنر در تعلیم و تربیت 21
بند سوم: پیامدهای تربیت هنری 22
بخش سوم: کارایی‌های اساسی هنر در تعلیم و تربیت 23
بخش چهارم: آموزه‌ های آموزش هنر خلاقانه توسط مربی 25
فصل دوم
آشنایی با برنامه درسی هنر دوره ابتدایی 28
بخش اول: رویکرد برنامه درسی هنر 28
بخش دوم : اصول برنامه درسی هنر 31
بند اول: برخورداری درس هنر از جایگاهی مستقل و تعریف شده 32
بند دوم: جامعیت محتوایی 32
بند سوم: انعطاف پذیری 33
بند چهارم: کودک محوری 33
بند پنجم: پرورش خلاقیت 34
بند ششم: تلفیق رشته های هنری 34
بند هفتم: یادگیری مشارکتی 35
بند هشتم: پویایی و استمرار 36
بخش سوم: اهداف برنامه درسی هنر 36
بند اول: اهداف حوزه ی دانش 36
بند دوم: اهداف حوزه ی مهارت 37
بند سوم: اهداف حوزه ی نگرشی 37
بخش چهارم: محتوای برنامه درسی هنر 37
بخش پنجم: روش های تدریس و ارزشیابی در آموزش هنر 40
بند اول: فعالیت های یادگیری نقاشی در پایه اول 40
بند دوم: طراحیآموزشی (فرایند یاددهی – یادگیری فعالیتهای هنری) 42
بخش ششم: رویکردهای آموزش هنر در مدرسه: شش رویکرد مهم 45
بند اول: رویکرد سنتی آموزش هنر در مدرسه 45
بند سوم: رویکرد تولید محور آموزش هنر در مدرسه 46
بند چهارم: رویکرد مبتنی بر فهم عمیق معانی و مضامین آثار هنری آموزش هنر در مدرسه 47
بند پنجم: رویکرد مبتنی بر تیزبینی و مشاهده آثار هنری آموزش هنر در مدرسه 47
فصل سوم
روانشناسی هنر کودک و نوجوان 51
بخش اول: آشنایی با مراحل تکامل نقاشی کودکان 51
بخش دوم: نقش هنر در رشد تربیتی و عاطفی کودکان و نوجوانان 53
بند اول: مزایا و اهمیت هنر در رشد کودک 54
بند دوم: اهمیت هنر در رشد کودک با تقویت تصویر و تجربه 58
بخش سوم: پاسخ به سوالات متداول مرتبط با موضوع 59
بخش چهارم: تجزیه و تحلیل آثار هنری کودک و نوجوان از دیدگاه روان شناسی 60
بند اول: تفسیر نقاشی کودکان با توجه کردن به کاراکتر کودک 60
بند دوم: چگونه به تحلیل و تفسیر نقاشی کودکان بپردازیم ؟ 60
بخش پنجم: درک چگونگی رشد نقاشی های کودکان 60
بند اول: خط خطی کردن 61
بند دوم: پیش نمایه ها 61
بند سوم: نقاشی کودکان 61
بند چهارم: نحوه تفسیر نقاشی های کودکان 61
بخش ششم: قوانین کلی در تفسیر نقاشی کودکان 62
بند اول: هیولاها/ خون آشام در تفسیر نقاشی کودکان 63
بند دوم: خانه ها در تفسیر نقاشی کودکان 63
بند سوم: نوع کشیدن خانه 63
بند چهارم: دقت در نقاشی خانه 64
بند پنجم: خورشید در نقاشی کودکان 64
بند ششم: رنگین کمان در نقاشی کودکان 65
بند هفتم: تصاویر درهم ریخته اعضای خانواده 65
بند هشتم: ترتیب خانواده در نقاشی کودک 65
بند نهم: نقاشی های همراه با جزئیات زیاد 66
بند دهم: استفاده بیش از حد از یک رنگ 66
بند یازدهم: ترسیم یک حفره 66
بند دوازدهم: این نقاشی ها چه احساساتی را منعکس می کنند؟ 67
بخش هفتم: کاربرد انواع تست های تصویری و ترسیمی 69
بند اول: تست آدمک 69
بند دوم: معرفی دسته بندی آزمون آدمک گودیناف 70
بند سوم: پیش نیازهای لازم قبل از شروع این آزمون 71
بخش هشتم: آشنایی با هنر درمانی و انواع آن 74
بند اول: هنر درمانی چیست؟ 74
بند دوم: فعالیت یادگیری 75
بند سوم: تکالیف عملکردی 75
منابع و مآخذ 77



((جهت تهیه نسخه چاپی کتاب با دفتر مرکزی انتشارات قانون یار تماس بگیرید و سفارش خود را ثبت نمایید. ارسال به سراسر کشور با پست پیشتاز))

02166979519------02166979526-----02144441784-----02144441764

خارج از اوقات اداری و روزهای تعطیل 09196748625

-----------------------------------------------------------------

تمامی حقوق مادی و معنوی نام قانون یار برای موسسه و انتشارات قانون یار محفوظ است

در این راستا به اشتباه و به واسطه تشابه نام قانون یار کتب دیگری را خرید ننمایید

موسسه، انتشارات، نشریه و چاپخانه قانون یار ((مدیرعامل و صاحب امتیاز: دکتر بهنام اسدی))

کتاب قانون یار

موسسه و انتشارات قانون یار

کتب الکترونیکی حقوقی قانون یار

قانون یار دکتر بهنام اسدی

مجموعه کتب قانون یار

کتاب های قانون یار

بهترین و جامع ترین کتب رشته حقوق

کتب حقوقی قانون یار

سایت قانون یار دکتر بهنام اسدی

کتب حقوقی انتشارات قانون یار

دانلود کتاب قانون یار
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.