
کتاب کتاب تعلیم و تربیت اسلامی منتشر شد!
رزومه علمی مولف: جهت ارسال رزومه علمی و درج در این صفحه با ارسال فایل رزومه، عکس و فایل های خود، با اکانت ایتا یا واتس آپ 09100636002 پیام دهید. جهت دریافت کارت شناسایی نویسندگی (مخصوص مولفان قانون یار) با دفتر مرکزی بنیاد علمی قانون یار تماس بگیرید.
((نمونه کارت صادره نویسندگان فرهیخته بنیاد علمی قانون یار))

لازم به ذکر است کارت شناسایی به صورت فارسی و انگلیسی (با بهترین کیفیت) صادر می گردد...
جهت کسب اطلاعات بیشتر درخصوص کارت نویسندگان و مولفان نخبه کلیک کنید http://www.ostadjavan.ir/1404/06/10/post-84/
این کتاب در انتشارات قانون یار به چاپ رسیده است
درباره این کتاب:
کتاب حاضر از جمله کتب پژوهشی موسسه و انتشارات فرزانگان دانشگاه می باشد که وابسته به موسسه قانون یار می باشد. از تمامی پژوهشگران و مولفین خواهشمند است در فراخوان چاپ آثار علمی که از موسسه قانون یار اعلام شده شرکت نمایید و به خانواده بزرگ قانون یار بپیوندید.
در این کتاب به مباحث زیر پرداخته شده است:
پیشگفتار
کودکان، ارزشمندترین و ظریفترین هدیهای هستند که خداوند به امانت به پدران و مادران سپرده است و تربیت آنان، سرنوشت فرزندان را میسازد؛ آنان که به تربیت فرزندانشان اهمیت نمیدهند، امانت داران خوبی نیستند؛ بلکه در امانتهای الاهی خیانت میکنند؛ از این رو، در مقابل وظایف خویش بازخواست میشوند.روایات بسیاری، بر این نکته تأکید میکنند که کودکان بر فطرت پاک توحیدی آفریده شدهاند و این پدران و مادران هستند که میتوانند، فطرت را شکوفا سازند و آنان را به سر منزل رستگاری و سعادت برسانند و یا فطرت آنان تغییر داده و آنان را به شقاوت و بدبختی بکشانند.همان گونه که فرزندان به دلیل نافرمانی و ناسپاسی نسبت به پدر و مادر خویش، عاق آنان میشوند، پدران و مادران نیز با کوتاهی نسبت به وظایف و مسؤولیتهای خود، عاق فرزندان میگردند برخی پدران و مادران تصوّر میکنند، مسؤولیت آنان نسبت به فرزندان، منحصر در تأمین نیازهای جسمی و مادی آنان است و هیچ وظیفه دیگری ندارند؛ آنان فکر میکنند، رفاه زندگی فرزندان یعنی: آماده بودن غذاهای متنوع، پوشاک، مسکن مناسب و آیندهی مالی کافی؛ اما چنین نیست؛ بلکه پرورش و تربیت دینی و اخلاقی فرزندان، بزرگترین مسؤولیتی است که بر دوش پدران و مادران نهاده شده است.این مسؤولیت تا آن جا اهمیت دارد که انجام صحیح آن می تواند باعث سعادت فرزندان در دنیا و آخرت گردد و بیاعتنایی و بیتوجهی به آن سبب شقاوت آنان و بازخواست از پدران و مادرانشان میگردد.بنابراین، پدران و مادران باید بیاموزند تا بتوانند فرزندان خود را درست تربیت کنند و حقوق ایشان را بپردازند؛ امام سجاد (علیه السلام) در بیان حقوق فرزندان چنین میفرماید: «حق فرزندت به تو آن است که بدانی او از تو میباشد و کارهای او چه بد و چه خوب به تو مربوط میشود؛ باید بدانی که در مقابل فرزند خویش مسؤول هستی؛ باید او را نیکو ادب کنی و با خداوند آشنایش سازی و راه اطاعت و فرمان بری از خداوند را برایش هموار نمایی».قرآن برای نشان دادن جایگاه فوق العاده «تعلیم و تربیت»، جهان را به منزله دانشگاهى معرّفى کرده که تمام مخلوقاتش برای علم هر چه بیشتر انسانها آفریده شده اند و هدف از آن، اندیشیدن در اسرار پدیده ها و آشنایی با علم و قدرت پروردگار است.هم هدف آفرینش جهان و هم هدف بعثت پیامبران(ص) پیشرفت علم و دانش بوده است.در سوره «نحل» یک قاعده کلّى بیان می کند و آن این که «از آگاهان سؤال کنید اگر نمى دانید»؛ زیرا علوم در حقیقت محصول تفکّر و تجربه اى است که پیشینیان کسب کرده اند و براى آیندگان می گذارند.بنابراین علم و دانش خود امتیاز است و یک ارزش محسوب می شود .
فهرست مطالب
پیشگفتار 9
بخش اول
بررسی اهمیت تعیلم و تربیت بر اساس مبانی دین اسلام 13
بخش دوم
نگاهی اجمالی به روش تعلیم و تربیت در ایران بعد از اسلام 19
بند اول: مهمترین مراکز تعلیم و تربیت 20
بند دوم: دین چیست و کاربرد آن در زندگی فردی تا چه میزان است؟ 21
بخش سوم
بررسی و شناخت تربیت و اقسام آن با مداقه در ویژگیهای تربیت اسلامی 25
بند اول: ویژگی های روش تربیت اسلامی 26
بند دوم: اهداف تعلیم و تربیت اسلامی 27
بخش چهارم
بررسی و شناخت تفاوتهای فردی در امر تعلیم و تربیت از نظر قرآن کریم و عوامل موثر در تربیت فرد 33
بند اول: عوامل مؤثر در تربیت 34
بند دوم: انواع وراثت 35
بند سوم: جلوگیری اسلام از وراثت ناپسند 36
بند چهارم: عوامل جغرافیائی و طبیعی 37
بند پنجم: محیط انسانی 37
بند ششم: سهم وراثت و محیط در فرد 39
بخش پنجم
مراحل تربیت و بررسی اهمیت هرکدام از مراحل از کودکی تا جوانی و نحوه برخورد درست با کودک 43
بند اول: اهمیت تربیت کودک در خردسالی 44
بند دوم: شرایط توجه و محبت به کودک 45
بند سوم: احترام به شخصیت کودکان 46
بند چهارم: همبازی شدن با کودک 46
بند پنجم: سلام دادن به کودک 46
بند ششم: نتایج کرامت و یا حقارت شخصیت 47
بند هفتم: نمونه ای از تشویق در قرآن کریم 47
بند هشتم: تحولات فرهنگ و تعلیم و تربیت 48
بخش ششم
الزامات تعلیم و تربیت اسلامی و نتایج آن در جامعه و اجماع و آینده شخصی فرد 51
بند اول: صلاحیت های اجتماعی و تعلیم و تربیت 52
بند دوم: احتیاجات جامعه و تعلیم و تربیت 52
بند سوم: فلسفة اجتماعی و تعلیم و تربیت 53
بند چهارم: احتیاجات اساسی جوانان در دورة بلوغ 53
بند پنجم: اختلالات فردی و برنامه های تربیتی 54
بند ششم: تدریس متناسب با سطح شاگردان 54
بخش هفتم
بررسی و تببین ماهیتی دو واژه تعلیم و تربیت 57
بند اول: رابطه تعلیم و تربیت 60
بخش هشتم
نگاهی به نکات مهم در امر تنبیه و تشویق کودکان 65
بند اول: تشویق از دیدگان قرآن ائمه (ع) و دانشمندان 70
بند دوم: نیاز کودکان به تحسین و تشویق 73
بند سوم: استفاده از روش تربیتی الگویی برای تعلیم و تربیت اسلامی 75
بخش نهم
بررسی و شناخت تعلیم و تربیت نوین 79
بند اول: اجتماعی ساختن محیط تربیتی 80
بند دوم: تحول تربیتی چگونه به وجود آمد؟ 81
بند سوم: پرورش اخلاقی با مداقه در رابطه انسان و اخلاق 82
بند چهارم: نقش بازی در تربیت 84
بند پنجم: مسئولان تربیت و مسئولیت سنگین آنها 85
بند ششم: عوامل مؤثر در تربیت و ضرورت هماهنگی بین آنها 86
بخش دهم
شناخت اصول حاکم در راستای فرزندپروری در خانواده اسلامی 89
منابع و مآخذ 93
02166979519------02166979526-----02144441784-----02144441764
خارج از اوقات اداری و روزهای تعطیل 09196748625
-----------------------------------------------------------------
تمامی حقوق مادی و معنوی نام قانون یار برای موسسه و انتشارات قانون یار محفوظ است
در این راستا به اشتباه و به واسطه تشابه نام قانون یار کتب دیگری را خرید ننمایید
موسسه، انتشارات، نشریه و چاپخانه قانون یار ((مدیرعامل و صاحب امتیاز: دکتر بهنام اسدی))
کتب الکترونیکی حقوقی قانون یار
بهترین و جامع ترین کتب رشته حقوق
سایت قانون یار دکتر بهنام اسدی
دانلود کتاب قانون یار