
کتاب کتاب غنی سازی اوقات فراغت جوانان به واسطه ورزش منتشر شد!
رزومه علمی مولف: جهت ارسال رزومه علمی و درج در این صفحه با ارسال فایل رزومه، عکس و فایل های خود، با اکانت ایتا یا واتس آپ 09100636002 پیام دهید. جهت دریافت کارت شناسایی نویسندگی (مخصوص مولفان قانون یار) با دفتر مرکزی بنیاد علمی قانون یار تماس بگیرید.
((نمونه کارت صادره نویسندگان فرهیخته بنیاد علمی قانون یار))

لازم به ذکر است کارت شناسایی به صورت فارسی و انگلیسی (با بهترین کیفیت) صادر می گردد...
جهت کسب اطلاعات بیشتر درخصوص کارت نویسندگان و مولفان نخبه کلیک کنید http://www.ostadjavan.ir/1404/06/10/post-84/
این کتاب در انتشارات قانون یار به چاپ رسیده است
درباره این کتاب:
کتاب حاضر از جمله کتب پژوهشی موسسه و انتشارات فرزانگان دانشگاه می باشد که وابسته به موسسه قانون یار می باشد. از تمامی پژوهشگران و مولفین خواهشمند است در فراخوان چاپ آثار علمی که از موسسه قانون یار اعلام شده شرکت نمایید و به خانواده بزرگ قانون یار بپیوندید.
در این کتاب به مباحث زیر پرداخته شده است:
پیشگفتار
اوقات فراغت جزء جداییناپذیر زندگی روزمره در دنیای امروز است. جوانان جامعـه چگونـه آن را سـپری میکنند؟ این امر درباره فرهنگ رایج جامعه که هم امکاناتی را در اختیـار افـرادِ خـود میگذارد، هـم محدودیتهایی بر اساس ارزشها و هنجارهای جاری جامعه را دارد، صدق میکند. ازاینرو از سـویی، بین چگونگی گذران اوقات فراغت افراد جوامع مختلف و از سـوی دیگـر، در یـک جامعـه بـین طبقـات مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و حتی سنین مختلف، تفاوت در چگونگی گذران اوقـات فراغـت آنان وجود دارد. در حال حاضر یکی از موضوعات مطرح و قابلتوجه که جوامع مختلف پیشرفته و جهان درحالتوسعه بهخصوص از سوی دستاندرکاران تعلیم و تربیت و صاحبنظران علوم اجتماعی با آن روبهرو هستند، فراهم آوردن امکانات مناسب برای تأمین نیازهای نوجوانان و جوانان جهت گرایش به فعالیتهای تفریحی و سالم جهت چگونگی گذران اوقات فراغت است. اوقات فراغت بخش بسیار مهمی از زندگی جوانان است. این امر فرصتهای زیادی را برای آنها فراهم میکند تا نقشهای اجتماعی و فعالیتهای مختلف را امتحان کنند. اوقات فراغت نوعی زمینه آموزشی برای تمرین بسیاری از مهارتهای زندگی مانند مقابله و حل تعارضات، تحمل و رفتار دموکراتیک، احترام متقابل و توسعه مهارتهای اجتماعی و ارتباطی است. اربی و تولمن اوقات فراغت را بهعنوان فرصتی برای بیان، آرامش، تمرین خویشتنداری، رشد شخصی و یادگیری در محیطی با استرس کمتر نسبت به محیط آموزشی میبینند. برخی از اثرات مثبت بیانشده فعالیتهای اوقات فراغت نوجوانان و جوان عبارتاند از: توسعه اجتماعی - عاطفی و تعامل (حفظ دوستی و تفریح و اجتماعی شدن)، توسعه حرفهای و تعامل (مهارتهای لازم برای استخدام، درک و دستیابی به شغل حرفهای)، توسعه فیزیکی و تعامل (سلامت)، توسعه شناختی و تعامل (تفکر انتقادی، حل مسئله)و توسعه و تعامل مدنی (تأثیر شخصی بر محیط اجتماعی و مسئولیت نسبت به دیگران).
فهرست مطالب
پیشگفتار 11
فصل اول
کلیات 13
1-1- مقدمه 13
1-2- اهمیت و ضرورت تالیف این کتاب 16
1-3 – تعاریف مفهومی و عملیاتی 18
1-4- بررسی اهداف علمی این کتاب 18
1-5- سوالات مطروحه مولف 19
فصل دوم
ادبیات و پیشینه تحقیق 21
2-1- مقدمه 21
2-2- فراغت در زبان محاوره و ادبیات عامه 21
2-3- ریشهی لغوی فراغت 22
2-4- ریشه لغوی تفریح 23
2-5- تعریف اصطلاحی فراغت 23
2-6- دیدگاههای فلسفی اوقات فراغت 25
2-6-1- اوقات فراغت از دیدگاه ایدئالیسم 25
2-6-2- اوقات فراغت از دیدگاه فلسفه رئالیسم 26
2-6-3- دیدگاه انسان گرایی 27
2-6-4- اوقات فراغت از دیدگاه فلسفه پراگماتیسم 27
2-6-5- اوقات فراغت از دیدگاه طرفداران فمینیسم 28
2-6-6- دیدگاه مارکسیستی به فراغت 29
2-6-7- اوقات فراغت از دیدگاه اسلام 30
2-7- عوامل تأثیرگذار بر نحوهی گذران اوقات فراغت 31
2-7-1- نقش سن در گذران اوقات فراغت 31
2-7-2- نقش جنسیت در گذران اوقات فراغت 32
2-7-3- نقش ورزش در گذران اوقات فراغت 32
2-8- سودمندیهای تفریحات و ورزشهای تفریحی گذران اوقات فراغت 35
2-8-1- تأثیرات مثبت تفریحات سالم و ورزشهای تفریحی بر جسم، ذهن و روان 36
2-9- علل اهمیت اوقات فراغت نوجوانان و جوانان 37
2-10- چالشها و موانع اوقات فراغت نوجوانان و جوانان 40
2-12- ویژگیهای اساسی گذران اوقات فراغت در جوانان 41
2-13- میزان اوقات فراغت نوجوانان و جوانان 42
2-14- اوقات فراغت جوانان 43
2-15- اوقات فراغت و اعتیاد جوانان و نوجوانان 44
2-16- ورزش و اوقات فراغت 45
2-17- فراغت و تفریح سالم 47
2-18- اهمیت اوقات فراغت 48
2-19- اهمیت اوقات فراغت در عصر جدید 49
2-20- اثرات اوقات فراغت 49
2-21-1- آثار فرهنگی 49
2-21-2- آثار روانی 50
2-21-3- آثار اجتماعی 50
2-29- پیشینه تحقیقات 51
2-29-1- پیشینه تحقیقات داخلی 51
2-29-2- پیشینه تحقیقات خارجی 60
جمع بندی فصل دوم 66
فصل سوم
روش اجرای تحقیق 69
3-1. مقدمه 69
3-2. روش تحقیق 69
3-3. جامعه آماری 70
3-4. نمونه آماری و روش نمونهگیری 70
3-5. شیوه نمونهگیری 70
3-6. روش گردآوری اطلاعات 70
3-7. ابزار گردآوری اطلاعات 70
3-8. روش تجزیه وتحلیل اطلاعات 71
فصل چهارم
تجزیه و تحلیل دادهها 73
4-1- مقدمه 73
4-2- آمار توصیفی متغیر های جمعیت شناختی تحقیق 73
4-2-1- جنسیت 73
4-2-2- سطح تحصیلات 74
4-2-3- سن 76
4-3- توصیف آماری پرسشنامه عوامل محدودکننده غنیسازی اوقات فراغت جوانان استان کرمانشاه از طریق فعالیت های بدنی 77
4-4- تعیین ضریب پایایی پرسشنامه ی پرسشنامه عوامل محدودکننده غنیسازی اوقات فراغت جوانان استان کرمانشاه از طریق فعالیت های بدنی 78
4-5- ابزار و روش تحلیل داده ها 79
4-6- تحلیل عاملی اکشتافی 79
4-7- شاخص کفایت نمونه گیری کیزر، میر، اولکین و آزمون بارتلت برای پرسشنامه عوامل محدودکننده غنیسازی اوقات فراغت جوانان 80
4-8- تبیین واریانس نهایی 81
4-9- ماتریس عناصر چرخش یافته 83
4-10- ارزیابی بخش اندازه گیری مدل 89
4-10-1- اندازه گیری مدل 89
4-10-2- اعتبار سازه ای با استفاده از تحلیل عاملی 90
4-10-3- تحلیل عاملی تاییدی 90
4-10-4-تحلیل عاملی تاییدی(روایی سازه) متغیرهای پژوهش 92
فصل پنجم
بحث و نتیجه گیری 103
5-1- مقدمه 103
5-2- خلاصه پژوهش 103
5-3- بحث و نتیجهگیری 105
5-3-1- تحلیل بخش استنباطی پژوهش 105
5-3-2- جمع بندی پایانی 110
5-4-پیشنهادات برخاسته از پژوهش 111
5-5- پیشنهادات برای پژوهشگران آینده 113
منابع و مآخذ 115
پیوست (پرسشنامه) 127
02166979519------02166979526-----02144441784-----02144441764
خارج از اوقات اداری و روزهای تعطیل 09196748625
-----------------------------------------------------------------
تمامی حقوق مادی و معنوی نام قانون یار برای موسسه و انتشارات قانون یار محفوظ است
در این راستا به اشتباه و به واسطه تشابه نام قانون یار کتب دیگری را خرید ننمایید
موسسه، انتشارات، نشریه و چاپخانه قانون یار ((مدیرعامل و صاحب امتیاز: دکتر بهنام اسدی))
کتب الکترونیکی حقوقی قانون یار
بهترین و جامع ترین کتب رشته حقوق
سایت قانون یار دکتر بهنام اسدی
دانلود کتاب قانون یار